Kategórie
 
 
 
 
 

Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok

1. Všeobecné ustanovenia

Reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť Obchodných podmienok predávajúceho PM FORTIS s.r.o. so sídlom Zvolenská cesta 14, 974 05 Banská Bystrica, Slovenská republika, zapísaného v OR Okresného súdu Banská Bystrica  Oddiel: Sro,  Vložka č. 21759/S a definuje postup pri uplatnení reklamácie.

Kupujúci je povinný sa zoznámiť s Reklamačným poriadkom a Všeobecnými obchodnými podmienkami ešte pred objednaním tovaru.  
 
Tento reklamačný poriadok sa riadi príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov a ustanoveniami zákona č.250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov pri zodpovednosti za vady a uplatňovaní zodpovednosti za vady predávaných tovarov a poskytovaných služieb.  
  
Na iné zmluvné vzťahy (napr. kúpa medzi právnickými osobami, teda ak kupujúcim nie je spotrebiteľ) sa vzťahujú všeobecné ustanovenia upravujúce zodpovednosť za vady podľa Občianskeho, príp. ustanovenia upravujúce zodpovednosť za vady a záruku za akosť podľa Obchodného zákonníka. Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom si preto nemôže nárokovať rovnaké práva týkajúce sa zodpovednosti za vady, záruky a uplatnenia reklamácie, ako kupujúci, ktorý je spotrebiteľom.  
 
Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje chyby zavinené výrobcom, dodávateľom alebo predávajúcim, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.  

2. Záručné podmienky

2.1. Záruka

Záruka na predaný výrobok je zákonom vymedzená lehota, počas ktorej je PM FORTIS zodpovedný za vady, ktoré sa vyskytnú na predanom výrobku.

2.2. Začiatok záručnej doby

Záručná doba plynie od momentu prevzatia veci kupujúcim - spotrebiteľom, resp. ak má vec uviesť do prevádzky niekto iný (napr. autorizované stredisko), tak záručná doba začína plynúť až uvedením veci do prevádzky.

2.3. Dĺžka záručnej doby

2.3.1.  Zákonná záručná doba

PM FORTIS poskytuje kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, zákonnú záručnú dobu v dĺžke 24 mesiacov na nový tovar a skrátenú záručnú dobu na zánovný tovar a spotrebný materiál. Na produkty, ktoré sú poskytnuté zdarma sa záruka nevzťahuje. Práva kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom, sa počas zákonnej záručnej doby riadia príslušnými zákonnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov a ustanoveniami zákona č.250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.  
PM FORTIS poskytuje kupujúcemu, ktorý nie je spotrebiteľom, skrátenú 12 mesačnú záručnú dobu na nový tovar.  

2.3.2. Záručná doba podľa druhu tovaru

Záručná doba je v prípade  
 
nového tovaru 24 mesiacov, ak nie je uvedené inak*;
rozbaleného tovaru 24 mesiacov;
používaného alebo zánovného tovaru 12 mesiacov, ak nie je uvedené inak;
tovaru podliehajúcemu skaze je kupujúci oprávnený uplatniť právo z vady do 24 mesiacov, ak však je na tovare uvedený dátum spotreby, záručná doba sa skracuje iba do dátumu vyznačeného na obale tovaru.
Do záručnej doby sa nepočíta doba, počas ktorej je výrobok v záručnej oprave. Pri výmene reklamovaného výrobku za nový začína plynúť nová záručná doba. 
 
2.4. Doklad o záruke

Dokladom o záruke je v prípade nákupu tovaru cez internet predajný doklad (elektronická alebo papierová faktúra). V prípade internetového nákupu tento doklad kupujúcemu doručíme v rámci obchodného procesu počas expedície zásielky s objednaným tovarom.

3. Práva, povinnosti a odporúčania pri uplatnení reklamácie

3.1. Zistenie vady

Odporúčame každému kupujúcemu, aby si bezprostredne pri preberaní tovaru od prepravcu skontroloval v prítomnosti kuriéra stav zásielky (počet balíkov, prípadné poškodenie transportného obalu alebo iné nezrovnalosti) podľa prepravného listu. Kupujúci môže odmietnuť prevzatie zásielky, v prípade ak je v zjavnom nesúlade s kúpnou zmluvou alebo ak je zásielka neúplná či poškodená. Pokiaľ kupujúci takúto zásielku prevezme, je potrebné opísať zistený nesúlad s kúpnou zmluvou v odovzdávacom protokole. Poškodenú alebo neúplnú zásielku musí kupujúci bezodkladne po zistení reklamovať u predajcu. V záujme získania automatickej výmeny tovaru Vám odporúčame nahlásiť poškodenú zásielku najneskôr do 24 hodín. Dodatočná reklamácia poškodenia zásielky alebo neúplnej zásielky pritom kupujúceho nezbavuje nároku na uplatnenie zodpovednosti za vady avšak z takejto dodatočnej reklamácie nevyplýva automatická výmena tovaru. Automatickú výmenu tovaru si môže uplatniť iba kupujúci, ktorý je spotrebiteľom. Pri nákupe tovaru na firmu táto možnosť neplatí.     

3.2. Podmienky a spôsob uplatnenia reklamácie

Ak tovar vykazuje chyby, zákazník má právo uplatniť si reklamáciu u predávajúceho v súlade s ustanoveniami §18 ods. 2 Zákona o ochrane spotrebiteľa najmä prostredníctvom formulára na internetovej stránke spoločnosti, prípadne iným preukázateľným spôsobom. Reklamáciu si kupujúci u predávajúceho musí uplatniť bezodkladne po zistení vady tovaru a vždy iba na základe predajného dokladu (faktúra) k príslušnému tovaru, ktorý slúži ako záručný list.      
     
Počas záručnej doby má spotrebiteľ právo na bezplatné odstránenie chyby. Podmienkou začatia reklamačného konania je uplatnenie reklamácie a odovzdanie alebo doručenie reklamovaného tovaru vrátane príslušenstva predávajúcemu spolu so záručným listom (predajným dokladom). Vyplnený, vytlačený a k reklamovanému tovaru priložený formulár s údajmi o reklamácii nám pomôže rýchlejšie identifikovať reklamáciu.      
     
PM FORTIS vydá bezprostredne po prijatí reklamácie kupujúcemu elektronickou formou písomné potvrdenie o tom, kedy bola reklamácia uplatnená, čo je jej obsahom a ktorý spôsob vybavenia reklamácie kupujúci preferuje.     
     
3.3. Zabezpečenie zariadenia, záloha dát a továrenské nastavenia výrobku pred odovzdaním na diagnostiku

V prípade, ak je predmetom reklamácie zariadenie umožňujúce ukladanie dát, odporúčame kupujúcemu vytvoriť si pred odovzdaním alebo doručením tovaru na reklamáciu primeranú zálohu týchto dát. PM FORTIS neručí za možné poškodenie, stratu alebo odstránenie takýchto dát. Ak je reklamované zariadenie chránené heslom alebo iným zabezpečovacím mechanizmom, je kupujúci povinný pred odovzdaním zariadenia na reklamáciu túto ochranu odstrániť alebo uviesť pri uplatnení reklamácie spôsob, akým je možný prístup do zariadenia. Neumožnenie plného prístupu do zariadenia môže mať za následok neúplné vykonanie diagnostiky alebo opravy.     
     
Kupujúci týmto berie na vedomie, že prípadná diagnostika výrobku v rámci reklamačného konania si môže vyžadovať prípadné uvedenie akéhokoľvek elektronického zariadenia do továrenského nastavenia a stratu individuálnych nastavení výrobku v stave pred odovzdaním do reklamačného konania.      

3.4. Doručenie výrobku na reklamačné konanie

Kupujúci - spotrebiteľ môže v závislosti od druhu reklamácie tovar     
     
poslať individuálne na adresu spoločnosti PM FORTIS s.r.o.  
odovzdať osobne na adrese spoločnosti PM FORTIS 
požiadať PM FORTIS prostredníctvom formulára pri uplatnení reklamácie o vyzdvihnutie a doručenie tovaru do reklamačného strediska na náklady PM FORTIS.
Inštrukcie o možných spôsoboch doručenia reklamovaného tovaru a pokyny týkajúce sa zabalenia a prepravy balíka budú kupujúcemu – spotrebiteľovi odoslané v potvrdení o uplatnení príslušného typu reklamácie.      
     
Kupujúci má právo na úhradu nevyhnutných a účelne vynaložených nákladov (najmä poštovného, ktoré uhradil pri odosielaní reklamovaného tovaru), ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením oprávnených nárokov. To znamená, že ak kupujúci - spotrebiteľ poslal tovar do reklamačného strediska PM FORTIS za účelom reklamácie individuálne, má po predložení potvrdenia o nákladoch na prepravu tovaru do PM FORTIS, nárok na preplatenie týchto nákladov zo strany PM FORTIS. PM FORTIS si však vyhradzuje právo zamietnuť kupujúcemu preplatenie neúmerne alebo neúčelne vynaložených nákladov na doručenie reklamovaného tovaru, pričom bude pri posúdení oprávnenosti nároku kupujúceho - spotrebiteľa vychádzať z možností najlacnejších spôsobov prepravy, ktoré sú pre spotrebiteľa bežne dostupné pri vynaložení primeraného úsilia. Za prípadné poškodenie reklamovaného tovaru následkom individuálnej prepravy PM FORTIS neručí.      
     
V prípade, ak kupujúci v závislosti od typu uplatnenej reklamácie doručuje tovar na adresu PM FORTIS individuálne, pošle ho na adresu:      
     
PM FORTIS s.r.o. 
Zvolenská cesta 14
97405 Banská Bystrica 
Slovenská republika

Odporúčame tovar pred doručením alebo vyzdvihnutím za účelom doručenia do PM FORTIS zabaliť do bezpečného transportného obalu a do balíka priložiť vytlačený reklamačný protokol. Bez priloženého reklamačného protokolu alebo podrobného opisu reklamovanej vady a ďalších náležitostí, ako číslo predajného dokladu, dátum uplatnenia reklamácie, označenie tovaru, meno a priezvisko, adresa pre doručenie tovaru po vybavení reklamácie a e-mailová adresa, nebude možné identifikovať tovar a začať reklamačné konanie. Odporúčame preto na reklamáciu využiť príslušný formulár na našej internetovej stránke, ktorý obsahuje polia pre zber všetkých informácií potrebných na bezproblémovú a rýchlu identifikáciu reklamovaného tovaru.

Reklamačný protokol nájdete tu.    
     
Kupujúci berie na vedomie, že ak nedodá reklamovaný tovar vrátane kompletného doručeného príslušenstva, nie je možné začať reklamačné konanie.      

3.5. Výluky zo záruk

Záruka sa nevzťahuje na chyby a poškodenia výrobku v dôsledku niektorého z uvedených prípadov:     
     
mechanické poškodenie tovaru kupujúcim  
úprava výrobku kupujúcim (ohýbanie, rezanie, skracovanie, vŕtanie), ak vznikla vada dôsledkom takejto úpravy 
používanie tovaru v nezodpovedajúcich podmienkach 
neodborná manipulácia alebo nesprávne či neprimerané zaobchádzanie s výrobkom alebo niektorou jeho časťou  
nadmerné zaťažovanie alebo používanie v rozpore so všeobecnými zásadami či podmienkami v užívateľskej dokumentácii 
zmenou originálnych častí výrobku 
zanedbanie starostlivosti o tovar  
neodborná montáž alebo zásah do zariadenia 
živelná pohroma, prírodné živly alebo vyššia moc  
použitie nesprávneho napájacieho napätia 
použitie nesprávneho, neautorizovaného alebo nelegálneho programového vybavenia alebo softvéru  
použitie nesprávneho alebo neoriginálneho spotrebného materiálu, ak vznikla vada dôsledkom takéhoto spotrebného materiálu 
prirodzené opotrebovanie výrobku alebo niektorej jeho časti  
účinok prepätia v rozvodnej sieti (napr. bleskom) s výnimkou bežných odchýlok 
poškodenie výrobku počítačovým vírusom 
V prípade, ak sa preukáže, že reklamovaný výrobok má chybu alebo poškodenie následkom niektorého z prípadov, na ktoré sa nevzťahuje záruka, bude reklamácia zamietnutá. Tieto obmedzenia neplatia, ak boli vlastnosti tovaru, ktoré sú v rozpore s vyššie uvedenými podmienkami, kupujúcim a predávajúcim výslovne dohodnuté, vymenené alebo predávajúcim deklarované. Kupujúci sa tiež vystavuje riziku zamietnutia reklamácie porušením pečate alebo sériového čísla, iba ak by k porušeniu sériového čísla došlo pri obvyklom používaní. Kupujúci sa ďalej vystavuje riziku zamietnutia reklamácie, ak je tovar alebo jeho súčasť výrazne znečistená alebo nespĺňa základné hygienické podmienky   
     
Opotrebovanie charakteristické pre daný materiál alebo použitie sa nepovažuje za vadu. Nejde o vadu, pokiaľ z povahy predanej veci vyplýva, že jej životnosť je kratšia než záručná doba a keď pri obvyklom užívaní takej veci dôjde k jej celkovému opotrebovaniu ešte pred samotným uplynutím záručnej doby. Záruka sa nevzťahuje na výrobky, ktoré sa prirodzene opotrebúvajú alebo svojou materiálovou povahou a spôsobom použitia podliehajú prirodzenému opotrebovaniu (napr. činely, tlačidlá, páčky, klapky, kladivká, pružinky, tiahla, gumičky a pod.). Záruka na spotrebný materiál sa posudzuje rovnako aj vtedy, ak je spotrebný materiál súčasťou zakúpeného tovaru.  

4. Priebeh a vybavenie reklamácie

4.1. Diagnostika vady

Ihneď po doručení reklamovaného tovaru do spoločnosti PM FORTIS (pokiaľ je možné identifikovať reklamovaný tovar v súlade s uplatnenou reklamáciou) začne s diagnostikou reklamovanej vady. Tovar bude testovaný iba s ohľadom na chybu uvedenú kupujúcim (v reklamačnom formulári alebo v priloženom liste s popisom chyby). Pre uvedenie chyby odporúčame najmä vyplnenie reklamačného formulára, prípadne písomnú formu vrátane elektronickej komunikácie. Ďalšie zistené očividné poškodenia tovaru, ktoré kupujúci neuviedol v opise chyby, budú zaznamenané v potvrdení o vybavení reklamácie.      
     
V prípade, ak má reklamovaná vada zjavnú súvislosť s niektorým z dôvodov, pre ktorý platí obmedzenie alebo výluka zo záruky, môže PM FORTIS ponúknuť kupujúcemu spoplatnenú opravu na jeho náklady.     
     
V prípade zamietnutia reklamácie kupujúcemu, ktorý nie je spotrebiteľom, môže PM FORTIS prefakturovať tomuto kupujúcemu aj náklady na diagnostiku chyby v externom autorizovanom servise alebo ďalšie náklady na realizáciu opravy (napr. doprava z a do externého autorizovaného servisu do PM FORTIS).     
     
4.2. Odstrániteľná vada

Nižšie uvedené práva na vybavenie reklamácie pri odstrániteľnej vade sa vzťahujú len na kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom. Pri odstrániteľnej vade má kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje PM FORTIS, ktorý je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci však môže namiesto odstránenia vady, teda namiesto opravy, požadovať výmenu vadnej veci za bezvadnú, teda bezchybnú, resp. ak sa vada týka iba súčasti veci, tak výmenu súčasti, ak tým PM FORTIS nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. PM FORTIS môže vždy namiesto odstránenia vady (opravy) vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.     
     
4.3. Neodstrániteľná vada

Nižšie uvedené práva na vybavenie reklamácie pri neodstrániteľnej vade sa vzťahujú len na kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom.     
Pri neodstrániteľnej vade, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel ako vec bez vady, má kupujúci právo buď na výmenu veci, alebo na odstúpenie od zmluvy, teda vrátenie kúpnej ceny. Tieto isté práva, teda právo na výmenu veci alebo vrátenie kúpnej ceny, prislúchajú kupujúcemu aj vtedy, keď sa rovnaká odstrániteľná vada, ktorá už bola dvakrát reklamovaná a odstránená opravou, vyskytne tretíkrát v záručnej dobe alebo pokiaľ sa súčasne vyskytnú tri rozdielne vady. V prípade iných neodstrániteľných vád, teda takých, ktoré sa síce odstrániť nedajú, ale nebránia riadnemu užívaniu veci (napr. funkčný, ale poškriabaný elektrospotrebič), má kupujúci právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny. Výška zľavy je vecou dohody medzi kupujúcim a PM FORTISom.      
     
4.4. Lehota na vybavenie reklamácie

Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré z týchto práv si chce uplatniť, PM FORTIS určí spôsob vybavenia reklamácie v závislosti od charakteru vady ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní, v odôvodnených prípadoch, najmä ak to vyžaduje zložitejšie technické testovanie výrobku, do 30 dní. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr, napr. ak sa reklamovaný výrobok posiela na opravu alebo diagnostiku do externého autorizovaného servisu. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci, ktorý je spotrebiteľom právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.     
     
Lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť nasledujúci deň po uplatnení reklamácie (nevyhnutný je podrobný opis chyby) a doručení alebo odovzdaní reklamovaného tovaru s kompletným príslušenstvom kupujúcim PM FORTIS. Ak nie je niektorá z uvedených podmienok splnená, nie je možné začať reklamačné konanie. Záručná lehota sa predlžuje o dobu reklamačného konania.      
     
Lehota na vybavenie reklamácie sa vzťahuje iba na kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom. Vzťah s právnickými osobami sa riadi Obchodným zákonníkom. Lehota na vybavenie reklamácie u zákazníka, ktorý nie je spotrebiteľom je maximálne 60 dní.      
     
4.5. Kedy sa reklamácia považuje za vybavenú

Vybavením reklamácie je ukončenie reklamačného konania     
     
odovzdaním opraveného výrobku,  
výmenou výrobku, 
vrátením kúpnej ceny výrobku,  
vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, 
formou písomnej výzvy na prevzatie plnenia (v prípade zamietnutia reklamácie), 
odôvodneným zamietnutím reklamácie. 

4.6. Zamietnutie reklamácie

Ak si kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, uplatní reklamáciu počas prvých 12 mesiacov od doručenia výrobku kupujúcemu, PM FORTIS môže reklamáciu vybaviť zamietnutím iba na základe odborného posúdenia. Náklady na odborné posúdenie, ako aj všetky náklady súvisiace s odborným posúdením znáša počas prvých 12 mesiacov od doručenia výrobku kupujúcemu PM FORTIS.     
     
Ak si kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, uplatní reklamáciu po uplynutí 12 mesiacov od doručenia výrobku kupujúcemu, PM FORTIS ju môže vybaviť zamietnutím aj bez odborného posúdenia. V takom prípade PM FORTIS poskytne spotrebiteľovi informáciu o tom, kam môže výrobok poslať na odborné posúdenie.     
     
Ak spotrebiteľ pošle takýto výrobok na odborné posúdenie a toto odborné posúdenie preukáže, že výrobok má skutočne vadu, za ktorú zodpovedá PM FORTIS, môže kupujúci reklamáciu znova uplatniť. Znova uplatnenú reklamáciu PM FORTIS nemôže zamietnuť, ale musí ju vybaviť iným spôsobom, teda odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku alebo vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, pričom primeraná zľava je vecou dohody medzi kupujúcim a PM FORTIS.

Ak kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, zašle výrobok na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša PM FORTIS, teda počas celej dĺžky záručnej doby bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia.

Ak je však výrobok zaslaný na odborné posúdenie inej ako určenej osobe, teda znalcovi alebo autorizovanej, notifikovanej alebo akreditovanej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady je predávajúci povinný uhradiť kupujúcemu - spotrebiteľovi iba v prípade, ak odborné posúdenie preukáže zodpovednosť PM FORTIS za reklamovanú vadu, a to v lehote do 14 dní odo dňa opätovného uplatnenia reklamácie.

Pokiaľ sa však odborným posúdením preukáže, že zodpovedný za vady je kupujúci - spotrebiteľ, tak si všetky náklady hradí spotrebiteľ sám.

4.7. Doklad o vybavení reklamácie

PM FORTIS najneskôr do 30 dní od uplatnenia reklamácie vydá kupujúcemu - spotrebiteľovi písomný doklad o vybavení reklamácie. Pri kupujúcom, ktorý nie je spotrebiteľom je táto lehota 60 dní.

4.8. Doručenie reklamovaného tovaru po vybavení reklamácie

Tovar po vybavení reklamácie posielame kupujúcemu - spotrebiteľovi, ktorý si reklamáciu uplatnil, na adresu, ktorú uviedol pri uplatnení reklamácie. Kupujúci - spotrebiteľ je povinný prevziať si reklamovaný výrobok po reklamácii v dohodnutej lehote, najneskôr do 30 dní od ukončenia reklamácie. Po tejto lehote môže predávajúci požadovať od spotrebiteľa poplatok za uskladnenie (skladné) vo výške 3 EUR / ks za každý, aj začatý deň uskladnenia tovaru.     
     
5. Mimosúdne riešenie sporov

Subjektom zaisťujúcim mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov, tzv. ADR (Alternative dispute resolution) je Slovenská obchodná inšpekcia. Cieľom mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov je dosiahnuť priateľské urovnanie sporu a dohode strán. SOI je autorizovaným subjektom mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov vedeným na zozname Európskej komisie. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim PM FORTIS s.r.o., Einsteinova 18, 85 101 Bratislava je Slovenská obchodná inšpekcia Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27, www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využil platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.      
     
6. Orgán dozoru

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)  
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj  
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa a právny odbor 
Bajkalská 21A  
P.O. Box 5 
820 07 Bratislava 27 
Slovenská republika 


Tel. č.: +421 2 58272 172, +421 2 58272 104  
Fax č.: +421 2 58272 170  


http://www.soi.sk  
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný od 01.04.2022.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia